موزاییک پلیمری و موزاییک پرسی چه تفاوتی دارند؟

در این مقاله می خواهیم به مقایسه موزاییک پلیمری و موزاییک پرسی بپردازیم. می توان گفت که موزاییک یکی از انواع محصولات ساختمان سازی است که کاربرد قابل توجهی در کشورهای مختلف دارد. امروزه موزاییک ها در انواع طرح ها و رنگ های مختلف تولید و ساخته می شود که کاربرد های گوناگونی دارند.

از انواع موزاییک های پرکاربرد در ساختمان سازی، می توان به موزاییک پلیمری و موزاییک پرسی اشاره کرد، که در ادامه ما به مقایسه آنها می پردازیم.

موزاییک پلیمری

مقایسه موزاییک پلیمری با موزاییک پرسی

موزاییک پرسی، نوعی کفپوش متراکم و فشرده است، می توان گفت در حقیقت نوعی بتن می باشد، که با استفاده از روش های لرزش یا فشار پرسی تراکم خود را نیز به دست می آورد. فشاری که روی موزاییک پرسی تحمیل شده است با استفاده از ماشین آلات پرسی و با فشار ۱۷۰ الی ۳۰۰ bar انجام می شود. این نوع از موزاییک ها تشکیل شده از سیمان، ماسه، پودر سنگ، سنگ دانه و آب که در طرح ها و ابعاد مختلف تولید می شوند.

 

موزاییک پلیمری از ترکیب پلیمر و بتن بدست می آید، که در مدل های گوناگون و رنگ های متفاوت تولید شده و در بازار عرضه می شود. می توان گفت که موزاییک پلیمری به سنگ طبیعی شباهت زیادی دارد، که در مدت زمان کوتاهی توانسته جایگزین سنگ های طبیعی و مصنوعی شود.

 

  • تنوع رنگ در موزاییک های پلیمری بسیار زیاد است. این در حالی است که در تولید موزاییک پرسی بیشتر از رنگ قرمز و زرد استفاده می شود.
  • در تولید موزاییک پلیمری از رنگدانه های شیمیایی استفاده می شود که می توان گفت این مورد باعث کاهش مقاومت سایشی سنگ ها نمی شود.
  • باید اشاره کنیم که در سطح کشور تراکم موزاییک پلیمری به نسبت موزاییک پرسی بیشتر است، که این مورد نیز کاملا قابل تشخیص است. توصیه می شود ، به دلیل اینکه از ترک خوردن موزاییک در شرایط یخبندان پیشگیری شود، توصیه می شود در مناطق سرد از موزاییک پلیمری استفاده شود.
  • طرح های موزاییک پلیمری تنوع بیشتری نسبت به موزاییک پرسی دارد.

قیمت موزاییک پلیمری، معایب موزاییک پلیمری ، عکس موزاییک پلیمری ، کارخانه موزاییک پلیمری ، تولید موزاییک پلیمری ، قیمت هر متر موزاییک پلیمری ، نصب موزاییک پلیمری ، رنگ موزاییک پلیمری ، موزاییک پلیمری چیست ، کفپوش پلیمری حیاط