مزایا و ویژگی های موزاییک پلیمری

مزایا و ویژگی های موزاییک پلیمری چیست ؟

 

در این مقاله می خواهیم به مزایا و ویژگی های موزاییک پلیمری بپردازیم.

در مقاله های گذشته به موزاییک پلیمری پرداختیم، گفتیم که این سنگ مصنوعی یا همان موزاییک پلیمری از ترکیبات سیمان و پلیمر به دست می آید، و مثل سنگ طبیعی رنگ های جذابی را نیز به خودش می گیرد، که این رنگها مقاومت بالایی در برابر محیط های قلیایی، نور خورشید و اشعه فرابنفش دارند، و حتی تا مدتها و با گذشت زمان براقیت و شفافیت خود را حفظ می کنند. 

 

از ویژگی های مشخص این نوع موزاییک این است که در برابر سرما خیلی شدید و یخبندان ها، مقاومت بالایی دارند. همچنین ناگفته نماند که کفپوش بتنی پلیمری تحمل بسیار بالایی در مقابل حرارت های بالا، تا ۷۰ درجه سانتی گراد را دارد.

 

دلیل این ویژگی جذب آب بسیار پایین آن حدود چیزی کمتر از ۳ درصد و نیز تراکم بالای بافت موزاییک می باشد. همین خصوصیت سبب مقاومت بالای موزاییک پلیمری در برابر انقباض و انبساط شده و مانع از شکستن در مناطق مختلف آب و هوایی می شود.

 

یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن، این است که در زمان نصب به دلیل وجود موادی که در ساختارش است با ملاتی که در زیر آن استفاده می شود واکنش نشان داده و به شدت به ملات می چسبد.

 

ویژگی های موزاییک پلیمری

مزایا و ویژگی های موزاییک پلیمری :

در موزاییک پلیمری وجود مواد پلیمری مانند رزین باعث می شود که کیفیت آن از لحاظ مقاومت سایشی، خمشی و فشاری نیز بالا رود و این موضوع سبب می شود که موزاییک پلیمری نسبت به دیگر سنگ های طبیعی و مصنوعی برتری ویژه ای داشته باشد. 

 

ویژگی های موزاییک پلیمری

 

باید اشاره کنیم که در بازار موزاییک، موزاییک پلیمری به علت مزایای ویژه اش، تحولی بزرگ و شگرف را به ارمغان آورده است. مزایای ویژه این نوع موزاییک شامل :

 

  • وزن آن بسیار سبک است.
  • شست و شوی آسانی دارد و نسبت به آب نفوذ ناپذیر است.
  • به علت داشتن تنوع در هر اندازه، به برشکاری نیازی ندارد.
  • دارای سطحی براق است.
  • با استفاده از ملات سیمان و ماسه به راحتی نصب می شود.
  • موزاییک پلیمری چند منظوره است، به این معنی که می توان از یک رنگ و طرح در فضای درونی، بیرونی و برای کف و سقف و نیز نما و فضای دکوراتیو استفاده کرد.
  • تنوع بالایی در ابعاد، رنگ، طرح و نقش دارد.
  • در فرمولاسیون موزاییک پلیمری تغییراتی را می توان ایجاد کرد، که احتمال استفاده از این موزاییک در نما به عنوان سنگ آنتیک، سنگ نما و .. نیز به وجود می آید.
  • به علت بهره گیری از تکنولوژی ها به روز قیمت آن ارزان است.

 

برای دیدن محصولات موزاییک، موزاییک پلیمری و کفپوش بتنی به سایت ماهان موزاییک مراجعه کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.